donderdag 31 maart 2011

Een wereld in een wereld

Met z'n 60-en in een zaaltje, starend naar het grote scherm voor ons. Links naast mij zit Lief.
Hij heeft zijn benen schuin naar mij toe gericht omdat ze anders nauwelijks tussen de rijen stoelen passen.

Rechts van mij zit een vrouw, met haar tas op schoot. Worstige vingers omklemmen de sluiting.
Als de film begint zie ik vanuit mijn ooghoeken dat ze de tas langzaam opent. Ze neemt er een flesje uit.
'Tsss...' doet 't flesje als ze de dop rustigjes losdraait. Ze neemt een slok en draait de dop weer aan.
Nu verdwijnt de vrije hand haar tas in en gaat vervolgens richting mond. Haar mond opent en sluit zich.

Dan mag het flesje terug in de tas en haar beide handen rusten weer op de sluiting. Alsof er niets gebeurd is.
Haar ogen zijn al die tijd non-stop gericht gebleven op het grote scherm.

Verder op in het zaaltje klinkt een enkele lach.

Geen opmerkingen: