woensdag 6 juli 2011

Simone

Toen ik op Oerol liep, in West-Terschelling (of is het 'op' West-Terschelling...?), kwam ik Simone de Jong tegen! 
Simone de Jong is een beeldend kunstenaar, wiens blog ik volg, met veel plezier. Zij heeft een manier van kijken naar de wereld, die mij aanspreekt; oog voor het alledaagse, kleine, dat op je pad komt. 

Ik kwam haar dus tegen. Niet in levende lijve, maar als onderdeel van de act van Marijke Boon. 
Die kwam ik dus wel in het echie tegen (Ik hoop dit jaar een lied van haar te gaan zingen).

Marijke had wat lijnen gespannen in de winkelstraat waaraan allerlei kleine kunstwerkjes hingen. 
Ieder kunstwerkje stond symbool voor een lied. Als je een kunstwerkje had gekozen ging Marijke, na betaling, het lied dat bij het kunstwerkje hoorde, zingen.

Helaas sloot Marijke net haar kraam, maar ik kon nog net een foto van Simone's doekje maken.
Ik vraag me af of Simone wist dat ze daar ook al te zien was....

2 opmerkingen:

Marret zei

wat een toeval zeg, en grappig dat ik nou via Simone's blog weer bij jou terecht kom; nog eentje d'r bij op m'n lijstje! Het is 'op West' zeg ik als een bijna-Terschellingse: mijn grootouders hebben er een tijdje gewoond met hun gezin tot mijn oma teveel heimwee kreeg naar Urk (ja ik ben OP Urk opgegroeid). En toen ik 30 werd vertelden m'n ouders me dat ik tijdens hun huwelijksreis op West-Terschelling verwerkt ben. Nou dan ben je toch ongeveer Terschellings?

Patrice A. zei

olé!!