vrijdag 18 april 2008

West-Fries

Vandaag ben ik te sporten weest in een plaatselijke sportskool. 't Was al een toid lejen dat ik wat an sport daan had, dus 't was effies afsien. Maar ja, wie mooi wil gaan........
Suks zou main moeder zoit hebben.

De juf zette an 't end van de les een plaatje op van Oos Joos. De nieuwste. Die zingen zo lekker op bestaande nummertjes in 't West-Fries, dat ik nu helegaar inspireert ben. Vandaar dit skroiveraitje op deuze waize.

Het was flink anpoten in dat zaaltje. Ik hew m'n best moeten doen om 't allegaar bai te kenne benen, maar ik mag niet klage. Met een kop as vuur ben ik onder de does stapt en, nog steeds met die rooie kop, koeterdekoet naar huis fietst.

Met een vers bakkie leut op de bank verder uit zitten te waseme.

Man, wat is koffie dan toch lekker!

Ik denk nag maar effies niet an zondag, want dan zal ik wel bar staif weze.
***

1 opmerking:

Anoniem zei

Noah maid, dat klinkt goed!
Groetjes van Mirjam (H&Z), die westfriese roots heeft!