woensdag 23 april 2008

Hart

Wat zou het leven toch een stuk lichter zijn, als je van te voren weet wat je verlichting zal geven. Het is telkens weer een zoektocht. Terwijl we een hele goeie raadgever hebben; het hart en het gevoel.

Ik merk het nu ik een andere baan heb. Pas nu voel ik hoe ik voorheen constant belast was met een onrustgevoel. Werken in mijn oude baan ging de laatste jaren vergezeld met de gedachte; ..dit is niet wat ik wil..

Na verloop van tijd ontstond er een zusje (of broertje, wat je wilt) van die gedachte;...moet ik niet op zoek naar wat ik wel wil... ?? Zus was voornamelijk aanwezig wanneer ik niet aan het werk was.
Best vermoeiend, die gedachten.

Nu is weten dat je iets anders wilt stap 1.
Weten wat je wilt is stap 2. Dat duurde even.
Er naar handelen komt pas heel wat stappen later.
Bij mij dan, he.
Het handelen zat 'm in het solliciteren.

Nu heb ik een nieuwe baan. En ik merk dat de gedachten er niet meer zijn!! Het voelt vrijer en lichter. Er is ruimte in mijn hoofd om leuke dingen te doen. Of nee, die ruimte was er wel en nam ik ook wel, maar nu kan ik er ook nog eens van genieten. En weet je wat daar weer een leuke bijkomstigheid van is; de tijd gaat een stuk langzamer!

Sommige mensen weten van jongs af aan al wat ze willen. Zoals de jongen in dit ontroerende filmpje laat zien. ( ...ik hou het hier niet meer bij droog...)
Dat is een zegen hoor, weten wat je wilt. Want dan ben je toch al mooi bij stap 2.


***

Geen opmerkingen: