maandag 22 november 2010

Zes woorden verhaal

Vandaag las ik in de krant een advertentie voor een prijsvraag; six word story.
Grappig.
Hoe vertel je in 6 woorden, een heel verhaal.
Ik heb eens een dagboekje bijgehouden van mijn vakantie, waarbij ik de dag samenvatte in 1 zin. En ik heb eens meegedaan aan een workshop waarbij je een verhaal moest schrijven dat bestond uit 1 zin.
Maar deze beperking, slechts 6 woorden gebruiken voor 1 verhaal, vind ik ook een uitdaging.

"Ze betrapte hem net op tijd"
"Door fotografie ontwikkelde hij eindelijk zelfvertrouwen"

Ach, ik doe maar wat. Spelen met woorden en spelen met plaatjes.

Wie heel goed is met woorden is; Marijke Boon. Afgelopen vrijdag heb ik een voorstelling van haar gezien: 'Boon's Best'. Erreg leuk. Wat is zij een geweldige tekstschrijfster. En performer.
Alle liedjes zijn verhalen, die zo grappig in elkaar zitten met hele goeie woordgrappen. En met haar mimiek vult ze het lied zo mooi aan.
Net als Katinka Polderman. Ben ik laatst ook nog geweest. 'Polderman tuigt af'. Ook zo'n schrijftalent.

Leuke dingen.

1 opmerking:

Patrice A. zei

6 woorden....
'Ik geniet van je herkenbare verhalen.'

Zo.
En de banner wederom fijn!

Dag!!