dinsdag 30 maart 2010

Waar blijft-ie?


Waar blijft de tijd eigenlijk?
Toen, nu, straks… Wat is tijd?
Ongrijpbaar, ontastbaar, maar alom aanwezig.
Ik vind het zo iets geks.
Het is bedacht. Bedacht voor en door de mens. Om grip te krijgen op het ongrijpbare.
Een manier om het met elkaar over dezelfde gebeurtenissen uit het verleden (of dat wat nog komen gaat..) te hebben... Bedacht door het verstand.

Het gevoel echter, kent geen tijd. Een bepaalde gebeurtenis kan je het gevoel geven dat je als kind ooit ook had. Maar...... Je gevoel is hier en nu en nergens anders.
Het is je verstand dat jou verteld dat je die ervaring al eens eerder gehad hebt.
Ik ben bijvoorbeeld vandaag jarig. Alweer $8 jaar. Zegt mijn verstand…
Maar voor mijn gevoel ben ik nog 18!!

Lang leve het gevoel!!

2 opmerkingen:

Patrice A. zei

Gefeliciteerd!!
Dat het een mooi jaar mag worden.

En tja, tijd. Van binnen voelt het niet veel ouder dan 25, maar de spiegel verteld wat anders!
Tijd is relatief, maar jij zegt het mooier.

Dag!

Karin zei

HĂ© Ko, van harte gefeliciteerd. Ik werd laatst ook alweer $4. Maar ik ben er blij mee hoor. Wat is tijd?
In de nieuwsbrief van de VPRO stond er iets over: een hele themaweek over 'waar blijft de tijd'. Zie: http://www.hollanddoc.nl/gids/
Fijne dag!