woensdag 25 februari 2009

Muziek


Laatst ben ik met Lief naar een theatershow geweest van Ricky Koole en Leo Blokhuis; 'Harmonium'.

Zij vonden (en vinden dat nog steeds) dat er liedjes zijn die niet vergeten mogen worden. Die moeten ter gehore gebracht worden want dan overleven ze. De liedjes dan, he.
En daarvoor is deze show.
Ik vind dit zo goed bedacht! Liedjes moet je nl delen. Daar zijn ze voor. Ze moeten hard van de daken geschreeuwd worden of stilletjes doorgefluisterd. Of getipt. Of wat dan ook.
En nu kan Ricky Koole dat toevallig erg goed! Jeetje, wat kan zij zingen.
Zo hup, in haar jurkie, in haar uppie (wel begeleid door twee hele goeie gitaristen, maar toch...), door haar headsetje. Jaloersmakend goed.

Aanstaande zaterdag gaan Lief en ik weer genieten van muziek. Bofkonten, he?
Dan gaan we luisteren naar Cripple Creek Ferry. Een huiskamerconcert!

Ik ben benieuwd welke liedjes zij willen voort laten leven.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ha Kootje, bij de volkskrant is de dubbelcd "sleeping beauties" te bestellen met liedjes om niet te vergeten, samengesteld door Leo en Ricky (ik heb 'm in m'n computer staan, kan 'm zo op je MP3zetten als je wilt, maar dan moeten we elkaar wel eerst vinden...)
groet Karin