maandag 9 juni 2008

Oranje

Het thema voor de fotozondagavond; 'oranje'.

Ik hou van oranje. Altijd al gedaan. Maar; oranje vind ik ook een schreeuwende kleur en nu houd ik niet zo van lawaai. Omdat ik toevallig wel weer van details hou, komt oranje bij mij veel terug in details. Mag het lekker in een hoekje om aandacht schreeuwen.

Ik heb bv. een grijze tas waarin ik in het voorvakje -waar een telefoon in zou passen, maar die er zomaar door elke voorbijganger uitgejat kan worden, als ie er al niet uit gevallen is- een oranje opvouwbaar tasje gestopt. Heel handig.
Aan mijn sleutelbos hangt een gezellig houten muisje met een oranje broekje.
En in de keuken hangt aan de groene muur een oranje theedoek te schreeuwen.

De natuur kan er ook wat van. Getuige de foto's. Ik heb voor de foto boven een blauwe achtergrond gekozen omdat oranje dan net iets harder zijn best doet om gezien te worden. Zegt de laboratoriummedewerker uiterst links op deze site over de kleurenleer.


Ben benieuwd hoe hard voetballend oranje vanavond zijn best doet tegen...weet ik veel wie....


***

Geen opmerkingen: