zondag 22 juni 2008

Fotozondagavond

Thema; achterkant.

Vroeger bedacht ik me; ' Alles heeft een voorkant en moet dus ook een achterkant hebben'. Het een kan namelijk niet zonder het ander.
Ik vroeg me af hoe dat dan zit met het heelal? Eindeloze ruimte; oeps, plots een planeet. Met een achterkant, waarna de ruimte weer eindeloos door gaat.

Want als er een eind aan de ruimte komt, door, noem iets geks, een muur of zo, dan heeft die muur toch weer een achterkant en zal er toch weer 'iets' achter de muur zijn. Enz. enz.
Dat bedacht ik me allemaal als kind.
Misschien vandaar de keuze van dit thema.

En....we fotograferen meestal alleen maar de voorkant van iets. Nu eens de achterkant.

Op de foto boven; de achterkant van een meneer die via de spiegel zijn voorkant laat zien.
(zie de frons op zijn voorhoofd.)

Op de foto onder; een muzikant van de groep; De Waddenparels, tijdens Oerol 2008. Jammer voor hem dat het thema niet 'voorkant' is......
Hoewel.......
***

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuke plaat van dreetje!

Anoniem zei

wat een mooie gedachtes! Zo buigen wij ons met regelmaat over de vraag "wat is niets". Want hoe langer je daarover nadenkt, hoe meer blijkt niets toch altijd iets te zijn...