vrijdag 13 augustus 2010

Weer thuis

Wat is het toch heerlijk om weer thuis te zijn.
Ik geniet weer dubbelop van de gewone dingen. Slapen in mijn eigen bed natuurlijk. Fietsen is ook al zo'n genot. Een broodje kaas en koude drankjes, hup uit de koelkast. Karnemelk!!
Een rondje stadten vind ik ook een genot.
Nu is het een beetje jammer dat het kermis is. De hele stad staat dan vol geplempt met oliebol en snoepkramen, attracties en wc's en hekken en mensen. Ik herken mijn stad dan niet helemaal. Maar alla, het hoort erbij en na het weekend is het weer voorbij.
Vandaag heb ik even gepre-shopt. Maandag namelijk is het de jaarlijkse 'lappendag'. Dit houdt in dat de lege plekjes in de stad die er nu nog zijn ook nog eens vol gepropt worden met marktkramen met kleding, tassen en andere spullen. Lappen zie je niet zo veel meer.
Van oudsher is het de traditie dat de vrouwen al heel vroeg de markt over gaan en de mannen duiken al heel vroeg de kroeg in. Tegenwoordig duikt iedereen de kroeg in.
Alle winkels hebben allerlei lappendagaanbiedingen. Omdat kleding passen dan een hele toer is, kijk ik van tevoren even wat er te koop is. Dit keer heb ik dit dan zo gedaan. Meestal ga ik heen rond een uurtje of 9 en zie ik wel waar ik beland. Of op een terras of in de kroeg of ik ben naar huis gegaan.
Ik ben benieuwd waar ik mee thuis kom!

Geen opmerkingen: