vrijdag 19 februari 2010

Tijgers

Chinese Nieuwjaar.
2010 - Het jaar van de Tijger

De Tijger
2010, 1998, 1986, 1974, 1962, 1950
Zij, die geboren onder dit tekengeboren zijn, zijn levenslustig, onverschrokken, edel en krachtig. Zij zijn hartelijk, grootmoedig en hebben een grote empathie met de medemens. Door hun rebelse aard trekt het avontuur hen aan. Dit leidt tot daadkracht en nodigt niet uit tot overleg .
Ik overleg tot ik een ons weeg...

Ze zijn optimistisch en gaan liever dood, dan hun idealen op te geven. Door hun optimistme, hebben de tijgers veel pit. Maar let op: de tijgers zijn solitaire dieren, die niet veel geven om gezelschap in hun zoektochten. Hoewel ze kranig en energiek zijn, zijn het eigenlijk grote baby's, waarvan het reusachtige ego ook wel eens opgepoetst moet worden.
Ben af en toe wel een klein meisje die een aai over de bol nodig heeft, maar een baby.....???

Zij zijn onrustig en gemakkelijk. Ik hou niet van perfectie maar van een foutje. Nemen onbelangrijke kwesties wel eens hoog op. Ik vind de kwesties helemaal niet onbelangrijk!!! Jaloezie en bezitterigheid kunnen wel eens leiden tot een verkeerd oordeel. Soms een ietsie pietsie. Ze kunnen roekeloos, oneerbiedig en rebels zijn. Vaak denken tijgers dat er regels zijn om gebroken te worden.
Dat van die regels moet ik toch wat vaker oefenen...... Trouwe hond die ik ben.

Lief zit heel hard te knikken met zijn hoofd terwijl ik dit hardop lees. Slang.
Ik voel toch de behoefte om hier en daar toch wat nuances aan te brengen. ;-)
Ik ben een tijger evenals mijn Oudste.
I am proud to be een tijger en ik hoop mijn Oudste ook.
Kom maar op 2010.
Ik zet mijn tanden er in!!

Geen opmerkingen: