maandag 16 november 2009

Zangjuf

Sinds een aantal maanden heb ik zangles.
Eens in de twee weken fiets ik op mijn fietsie naar mijn Zangjuf.  Het komt regelmatig voor dat ik er zuchtend naar toe ga, maar altijd, echt altijd, fiets ik weer blij en vol energie naar huis.
Mijn Zangjuf leert mij mijn instrument 'stem' zo goed mogelijk en op verschillende manieren te gebruiken. Maar ze zegt ook zulke goeie dingen. Echt.
Ze zegt bijvoorbeeld dat het mooie van een lied is, dat het een begin en een einde heeft. Daarbinnen kun je je laten gaan. En dat is fijn om te weten wanneer je bijvoorbeeld een gevoelig lied wilt zingen.

Vorige keer zei ze ook weer zoiets prachtigs dat ik het snel heb opgeschreven. Om er zeker van te zijn dat ik het niet vergeet.
Ze zei; 'Jij bent de beweger'. Als je zingt beweeg je het publiek dmv bepaalde technieken maar je hoeft zelf niet mee te bewegen.

Ik weet niet of iedereen haar kan verstaan, maar mijn Juf en ik, wij spreken dezelfde taal.

Geen opmerkingen: