donderdag 20 maart 2008

Fascinatie

Ik ben gefascineerd door 'klein'. Vooral voor 'kleine dingen'. En dan met name voor gewone dingen die in het klein zijn (na)gemaakt.
Ik heb dan ook een verzamelingetje kleine kerststalletjes.

En wanneer ik voorbij een poppenhuis loop moet ik even stoppen en bukken. Om te kijken. Me verwonderen over 'hoe klein' het allemaal is. En kijken hoe het gemaakt is.

Als kind had ik eigenlijk een poppenhuis moeten hebben. Dat had ik niet, dus ik creeerde mijn eigen poppenhuisje. Een luciferdoosje met daarin een piepklein poppetje. En dan breide ik daar zelf een dekentje voor en naaide zelf een lakentje. Kussentje erbij. Het voordeel van dit 'poppenhuisje' was dat het zelfs in mijn zak paste! Dat was het toppunt van blij voor mij.

Jammer dat ik het niet meer heb.

Tja, kleine dingen raken snel kwijt.
***


Geen opmerkingen: