vrijdag 10 december 2010

Lekker hard



Elk beeldje heeft zijn eigen verhaal.
Net als ieder mens, eigenlijk.

Kleine engeltje op de knietjes vooraan; stond bij mijn ouders thuis altijd op de kast naast de radio. Schatje.
Licht bruine Jezus; uit mijn ouderlijk huis. Stond daar zolang ik kan heugen. Helaas is de neus wat beschadigd. (Even met een stiftje bij werken, zou mijn vader zeggen..) Kan ook zijn dat ie zo bruin is geworden door de nicotine van stevig rokende vader.
Wit Mariabeeldje; ooit gekocht voor een vriendin, maar die had 'm al, dus hield ik deze.
Plasticen Mariabeeldje met blauwe cape; in Ierland gekocht. Zo kitch als maar kan, maar ja, je mag ze niet weggooien.
Engel in sneeuwbol: gekregen van Oudste van Lief toen hij Plasticen Maria geleend had voor school en niet meer terug kon vinden. Hij heeft toen deze voor mij gekocht. Later kwam Plasticen Maria weer boven tafel.
Rendier Rudolf; vorig jaar gemaakt door Jongste van Lief. (Toen 11 jaar.)
Jongetje en meisje naast Rudolf: gekocht op de rommelmarkt van het dorp waar ik woon.
Hoofd ten hemel wijzende non; ooit gekocht toen ik van plan was zwart-witte dingen te sparen. De verzameling is niet groot geworden. Ik kan helemaal niet sparen. Ik vind alles te leuk.

Geen opmerkingen: