dinsdag 8 juni 2010

Tips

Van de week liep ik, nietsvermoedend, de bieb in de binnenstad binnen. Bleek er boekverkoop te zijn! Tafels vol met boeken, te koop voor een habbekrats. Geweldig! Ik heb me in kunnen houden, maar heb toch het een en ander gekocht.
Oudste zus was er ook. Zij werkt namelijk in de bieb. Stiekempjes fluisterde ze mij een boekentip in het oor; ik moest echt het boek 'Sprakeloos' van Tom Lanoye. lezen, zei ze.
'Jij vindt dat ook vast heel mooi', zei ze. Oudste zus en ik hebben dezelfde smaak qua boeken, dus zij mag dat zeggen. Heerlijk, zo'n tip. Het geeft een spannend randje aan mijn bezoekjes aan een boekenwinkel of bieb. Een klein doel, zeg maar.
En vanmiddag kreeg ik weer een boekentip van een vriendin; 'De kunst van het Kaizen'. Een boek dat beschrijft hoe je in hele kleine stapjes (echt heeele kleine stapjes), uiteindelijk je doel kunt bereiken. Misschien is dat boek weer bruikbaar voor mijn werk.
Over tips gesproken; zo nu en dan zwerf ik wat op internet en laatst kwam ik de volgende kaartjes tegen.
Heel simpel, maar o zo mooi! Ik moet mezelf inhouden, want ik sla zo weer aan het bestellen.
Net als bij deze vouwbootjes.
Kom er maar op.

Mooi he, al die tips. Zomaar. Gratis en voor niks.

Geen opmerkingen: