zaterdag 29 mei 2010

Telefoon


Me
Originally uploaded by kootje1

Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon. Hij (zij?) ziet er prachtig uit. Het is een Sony Ericsson Vivaz.
Ik heb altijd een Sony gehad, maar....mijn hemel. Dit keer is het enorm wennen en nog een hele studie hoe ik het moet bedienen.
Ten eerste heeft-ie tiptoetsen ipv druktoetsen. Gelukkig is er een pennetje bijgeleverd want met mijn huis-tuin-en-keuken vingers tip ik er nog wel eens naast. Of ik tip teveel. Maar....waar laat ik dat pennetje nou weer??
Dan maak ik kennis met termen als Apps, Podcasts, Roamen, Neoreader en weet ik wat. Wat is het allemaal en wat kan ik ermee?
Ik heb opeens vragen waar ik voorheen niet eens wist dat ze bestonden! Bijvoorbeeld:
Googlemaps; moet ik dan verbinding hebben met internet om mijn weg te vinden of kan het via GPS?
Waar kan ik mijn kaartspelletje patience vinden om te spelen?
Waar zijn de smileys om toe te voegen aan mijn sms-jes? Zonder is het lang zo leuk niet.
Nu ben ik van het type dat eerst een beetje gaat proberen en daarna de gebruiksaanwijzing uit gaat pluizen. Alleen is die van deze niet zo uitgebreid. Oh ja, er is wel een uitgebreide, maar die zit op de telefoon en dat 'probeert' niet zo handig. Dom he? Je hebt 'm wel altijd bij je, dat dan weer wel.

Een ding heb ik al onder de knie; de camera.
En daar ben ik heel tevreden over.

1 opmerking:

Patrice A. zei

Hé, je hebt een nieuwe bovenkant/hoofd! Goed weggetje.

Dag!