dinsdag 11 augustus 2009

Geluksmomentjes

Ik word wakker.
Lief slaapt nog. Jongste slaapt ook nog.

Ik ga zachtjes naar beneden. Ik zet een kopje thee en lees de krant.
Lief slaapt nog. Jongste slaapt ook nog.

De koffie pruttelt in de keuken. Ik hoor voetstappen op de trap. De geur van koffie bereikt mijn neus. Lief komt binnen.
Jongste slaapt nog.

Voetstappen op de trap. Jongste komt binnen. We vertellen wat we beleeft hebben. We lachen. We drinken koffie en eten een broodje.

Jongste gaat naar boven. De muziek van Michael Jackson rolt van de trap af.
Ik sta in de badkamer. Ik hoor Lief telefoneren. Hij lacht.

Ik glimlach.

3 opmerkingen:

Betsy zei

wrom noem je hem 'lief'? okee, dat is hij natuurlijk ook, maar waarom niet bij zijn naam? "Is dat handiger als je een nieuw lief krijgt? noem je die dan ook 'lief'?" vraag ik me dan steeds af...
Mavr doet dat ook.... issut privacy bescherming? log dan niet en hou een dagboek bij, of neem een fictieve naam.... goddegot, mijn zwager maakte zich zorgen om een foto van 30 jaar geleden van hem die ik had gelogd... mind joe, er stonden 8 mense op.... enniewee, daszijn dan van die frage die ik dan voel opkome...

Solvejg zei

Hee kootje! Mijn enige draait voortdurend Michael Jackson en bij mij zit ie ook voortdurend in mijn hoofd (op dit moment 'Who is it?). Wat een sfeervol tafereeltje schep je in dit stukje!!

Petra zei

@Rik - hoe erg is het om niet iemands werkelijke namen te weten? Ik vind het juist prettig dat Kootje zo zorgvuldig met haar naasten omgaat dat ze netjes hun privacy respecteert. Voor mij doet het helemaal niets af aan de mooie verhalen die ik hier tegenkom en ik zou willen dat meer mensen zo zorgvuldig met andermans gegevens om zouden gaan als Kootje dat doet.