woensdag 21 mei 2008

Woorden en betekenis

Woorden zijn niets zonder betekenis.

Niet iedereen kent dezelfde betekenis toe aan dezelfde woorden. Er zijn mensen die woorden alleen maar letterlijk (kunnen) nemen. Soms is de boodschap ook zo bedoelt.

Zoals vanmorgen toen ik met een client boodschappen ging doen. Onderweg passeerde wij het huis van de Cassiere van de supermarkt. Dat wist mijn client dan weer... Voor het raam zat de poes. Een voorval dat voor Y. belangrijk genoeg is om te vertellen aan desbetreffende Cassiere. "Oh, dat ga ik haar vertellen". Zich verheugend op het vooruitzicht dit te vertellen liep ze voort. Met mij in het kielzog.

Aangekomen bij de kassa riep Y. luidkeels en blij naar Cassiere; "He, hallo C.! Ik heb je poes gezien! Voor het raam!"

In alle onschuld. Gegrinnik en gelach. Y. keek wat verbaasd om zich heen. Schouderophalend laadde ze haar boodschappen verder op de band....
Tja, woorden en betekenis.

En over onschuld gesproken; let op de rustige, onverstoorbare ademhaling van dit slapende kind. Dat maakt dit filmpje ontroerend.


***

Geen opmerkingen: